Om rollen

Vi söker dig som vill arbeta som ansvarig för HR men som också ansvarar för administrativa arbetsuppgifter för Fryksdalens Sparbank. Fördelningen är ca 50% kopplat till HR. Resterande tid arbetar du med interna förbättringsprojekt.

Arbetsuppgifter

  • Stöttar och coachar chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor
  • Driver rekryteringsprocesser och introduktioner av nya medarbetare
  • Utvecklar vårt arbete med kompetensutveckling och medarbetarengagemang
  • Ansvarar för arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljöfrågor, hållbarhet, rehabilitering mm
  • Administrerar HR-arbetet gällande villkor, förmåner och löneprocesser
  •  Bygger relationer och kontakter och externa samarbetspartners
  • Projektledning inom administrativa uppgifter för verksamhetsstöd, det kan vara såväl löpande som i projektform

Profil

Vi söker dig som

  • Har en mycket god känsla för människor i organisation, ett samverkande ledarskap och ett genuint intresse i alla typer av medarbetarfrågor
  •  Har ett väl utvecklat projektledande och strukturerat arbetssätt, är bra på att genomföra självständigt och klarar av administrativa, återkommande uppgifter med god förmåga till uppföljning
  • Har en naturlig ledarförmåga att hantera långsiktiga HR-frågor och ändå vara helt till freds med att släcka bränder när det behövs
  • Är mycket systemvänlig och helt digital i din livsstil. Det är meriterande om du har arbetat med flöden och systemintegrering
  •  Har talang för kommunikation, din svenska är mycket god i såväl tal som skrift
  • Vill vara med och bidra i ett lag, är lokal och väl förankrad i att bidra till samhällets utveckling

Kvalifikationer

Vi vill att du har

  • Högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap, arbetsrätt, beteendevetenskap eller relaterade ämnen.
  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta brett inom HR, gärna inom tjänstesektorn
  •  Är lokal i ditt leverne, vill bidra och är engagerad i bygden
  •  Stor vana att arbeta i olika datasystem och med administrativa ansvarområden
  •  Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Körkort

Vi erbjuder dig

  • Att arbeta för en lokal bank i hela vårt område från Sysslebäck, Torsby till Sunne
  • Att vara en del av det lokala samhällsengagemanget
  • Tillgång till bankens förmåner för anställda enligt avtal
  •  Tillsvidareanställning, heltidstjänst 38,5 tim/v med provtjänstgöring sex månader
  • Placeringsort Sunne
  • Tillsättning, 1 februari 2025 eller efter överenskommelse

 

Om Fryksdalens Sparbank

Fryksdalens Sparbank är en lokal och fristående sparbank och den enda banken i världen med huvudkontor i Sunne, Värmland. Sedan 2012 har vi ett kontor i Sysslebäck och i april 2024 öppnade vi vårt tredje kontor i Torsby. Vi är idag 44 anställda.

Ingen vanlig bank

Vi är ingen vanlig bank, vi är en lokal sparbank. En sparbank har inga aktieägare som kräver del av vår vinst. Vår vinst återinvesteras istället i lokalsamhället för att människor och företag ska växa och utvecklas.

Fryksdalens Sparbank har en lång tradition av stort samhällsengagemang. Vi sponsrar många lokala föreningar, är aktiva i projekt för att näringslivet ska utvecklas och vi engagerar oss i skola och entreprenörskap. Vi lever här och det har vi gjort i 168 år.


Ansökan

Välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Vi samarbetar med Logan i rekryteringen. Bifoga ett brev om varför du ser att skulle passa för rollen som HR-chef med adminstrativa uppgifter samt bifoga ditt CV. Vi vill ha din ansökan senast 15 december 2024.


Kontakt

Mona Beckman, nuvarande HR-konsult, 070-795 00 20.
Susanna Ståhl, Facklig representant Finansförbundet, susanna.stahl@fryksdalenssparbank.se