- Vi hade funderat länge på att starta en webbshop och när Coronapandemin kom, så bestämde jag mig för starta upp och arbeta med den istället för att permittera personal, berättar Anna.

I samband med satsningen hörde Anna talas om möjligheten att få hjälp via Fryksdalens Sparbank med affärsutveckling.
Fryksdalens Sparbank har en verktygslåda för företag som vill utvecklas och en av insatserna är affärsutveckling genom lokala konsulter inom olika områden.

- Jag är så tacksam för hjälpen och att ni gör detta för Sunne och för att ni finns, säger Anna.

Efter en möte på banken om vad Entré behövde hjälp med, bokades en träff med Hanna Jonsson på DLXA. Butiken hade ett behov av att utveckla sin marknadsföring och synas mer på sociala medier, göra en plan och kunna följa upp och då matchade Hannas kompetens som handen i handsken.
- När jag träffade Hanna så sprutade idéerna och hon hjälpte oss att planera och göra verkstad av idéerna, berättar Anna.

Och hur har det gått då? - Jo, vi märker en stor skillnad i försäljning på plagg vi har marknadsfört i sociala medier, säger Anna.
- Ett inlägg i med en jacka gjorde att vi sålde elva stycken på två dagar efter att vi lagt upp den. Vanligtvis kanske vi säljer två under samma period och kunderna berättar att de sett kläderna på Instagram när de kommer till butiken.

Och hur har det gått med webbshoppen då?
- Den rullar på bra. Vi skickar ca 4-5 paket varje dag till kunder vi inte haft förut i hela Sverige. Många lokala kunder beställer i webbshoppen och hämtar i butik, vilket är mer coronasäkert, berättar Anna. Och fler kunder kollar om ett specifikt plagg som de vill köpa finns på Entre, innan de klickar hem från andra webbutiker.

Vill du veta mer om bankens verktygslåda för våra företagskunder? Vi samarbetar även med Navigator Scaleup och Almi Företagspartner Värmland med flera. 

Läs med om våra affärsutvecklingsinsatser för företagskunder